找回密碼
 新用戶註冊
搜索
熱搜: hifi av 音樂
查看: 961|回復: 19

[黑膠系統] 玩咗幾日唱臂VTA少少分享

[複製鏈接]
發表於 2026-2-3 20:08:38 | 顯示全部樓層 |閱讀模式
VTA(Vertical Tracking Angle)
玩咗幾晚調教唱臂VTA(唱頭以正水平)高高低低、低低又高高!而唱片我選擇以180g厚碟為調教參考碟(因我常聽及喜歡嘅唱片以厚碟為主、舊碟〈薄碟〉多以作收藏,而碟嘅厚薄亦對VTA調教參考有直接影響所以我最終選擇我常聽嘅厚碟作參考)。

我起初不以VTA尺作調教,只靠眼及耳去感受分別!真的很有趣,簡單講唱臂偏高就高音偏向高清及細節更多,反之低音厚實多份暖感!有種魚與熊掌之感,反覆試咗多張女聲及小提琴又高又低揾到個G點我喜歡及覺得各方平衡再用尺一度竟是極接近水平(極極極輕微偏高)!!!佢嘅表現係人聲自然、樂器定位準確,音場立體。於是我再用尺再又不斷微調再測試,到最後我仍是選擇我用眼及耳感得出嗰個G點作終點。

好玩!咁就消磨咗幾天時間亦對調教唱臂又自我增值咗經驗!雖說是揾到終點但其實只係起點,我支唱臂仲有唱頭左右水平可微調,下次再抽幾日玩埋粒光頭左右水平睇吓粒003仲有咩突破!順帶一提,調教時候不須用什麼發燒天碟只要拿出自己收藏中最最最常聽嗰幾張碟作調教已可,搵到個G點之後張張唱片也變神碟!!!

我覺得玩 VTA 唔係追求數字或者尺上嘅絕對水平,而係追求自己耳朵最舒服、最自然嘅聲音。每個人聽感唔同,每套系統、每張唱片都有差異,所以最終嘅「G 點」一定係屬於你自己。調教過程本身就係樂趣,搵到平衡之後,音樂會更貼近你心目中嘅理想效果。
IMG_20260203_190028.jpg

評分

4

查看全部評分

 樓主| 發表於 2026-2-3 20:11:54 | 顯示全部樓層
本帖最後由 percyleo 於 2026-2-3 20:13 編輯

上是期調唱重👇🏼👇🏼👇🏼

DS003 唱重調整心得
一直以嚟我都跟足廠方建議,唱重設定係 2.1g。最近見到有其他光頭用家分享佢哋嘅調整心得,我終於抽時間試下。  

DS003 嘅針壓範圍係 2.0g ~ 2.2g,官方建議 2.1g。我就由 2.05g 開始一路試到 2.1g,中途不停反覆比對。  

結果好驚喜!每一個細微調整都聽得出分別,最後我覺得 2.08g 係最啱我口味:聲音平衡度好,音場更開揚,高低頻都自然,聽感比 2.1g 更開心。  

暫時就咁定落嚟,之後再慢慢聽睇下有冇新發現。
FB_IMG_1770120696419.jpg

評分

3

查看全部評分

回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-3 23:40:51 | 顯示全部樓層
本帖最後由 jerrytck 於 2026-2-4 11:56 編輯

謝師兄分享心得。🐭😯👍🏻
我都係用180g唱片+Protractor紙+VTA呎去量度唱臂在絕對水平,當我拎走Protractor紙,唱臂尾會輕微升高,某高手同我講,唱臂尾要輕微升高最好。我張SME OEM Protractor紙,用來量度AB點,針尖落在AB點上,所花甚多時間調教,最後要用放大鏡仔細睇,確定是否準確。唱重推薦範圍,例如1.8-2.2g,我調2g,不過電子針磅調到好準確時候,都會有輕微出入,會係1.95g或2.05g。🐭😯
Screenshot_20260203_232419_Gallery.jpg

評分

2

查看全部評分

回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-4 11:13:03 | 顯示全部樓層
jerrytck 發表於 2026-2-3 23:40
謝師兄分享心得。🐭😯👍🏻
我都係用180g唱片+Protractor紙+VTA呎去量度唱臂在絕對水平,當我拎走Protractor ...

用SME把紙尺度完, 再用DR. F把尺再度. 咁就完美了.


當然如果有AS果把就更準啦.

評分

1

查看全部評分

回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-4 11:55:21 | 顯示全部樓層
racewong 發表於 2026-2-4 11:13
用SME把紙尺度完, 再用DR. F把尺再度. 咁就完美了.

我有DR. F OEM版,已度。🐭😮
回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-4 12:15:04 | 顯示全部樓層
鬆糕下的斯里蘭卡🐶同Robby🐭。🐭😂
20260204_120704.jpg

評分

2

查看全部評分

回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-4 12:22:54 | 顯示全部樓層
jerrytck 發表於 2026-2-4 12:15
鬆糕下的斯里蘭卡🐶同Robby🐭。🐭😂

靚仔喎

評分

2

查看全部評分

回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-4 12:37:30 | 顯示全部樓層
回復

使用道具 舉報

 樓主| 發表於 2026-2-4 14:41:29 | 顯示全部樓層
jerrytck 發表於 2026-2-3 23:40
謝師兄分享心得。🐭😯👍🏻
我都係用180g唱片+Protractor紙+VTA呎去量度唱臂在絕對水平,當我拎走Protractor ...

多謝師兄心得分享
其實調教VTA真係幾過癮,高低兩極各有所得各有所失!有一刻真的令我有選擇恐懼症😅

評分

1

查看全部評分

回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-4 15:02:44 | 顯示全部樓層
percyleo 發表於 2026-2-4 14:41
多謝師兄心得分享
其實調教VTA真係幾過癮,高低兩極各有所得各有所失!有一刻真的令我有選擇恐懼症😅 ...

調教VTA可以調到自己喜歡嘅聲,我就將唱臂尾部輕微調高些少,我試咗好滿意。每個人口味唔同,有人喜歡調高少少,調低少少或直線水平,最緊要係自己喜歡。🐭😯

評分

3

查看全部評分

回復

使用道具 舉報

 樓主| 發表於 2026-2-4 17:11:52 | 顯示全部樓層
racewong 發表於 2026-2-4 11:13
用SME把紙尺度完, 再用DR. F把尺再度. 咁就完美了.

槍槍,想請教你!唱頭左右平衡聲音取向又會如何?
回復

使用道具 舉報

 樓主| 發表於 2026-2-4 17:14:10 | 顯示全部樓層
jerrytck 發表於 2026-2-4 15:02
調教VTA可以調到自己喜歡嘅聲,我就將唱臂尾部輕微調高些少,我試咗好滿意。每個人口味唔同,有人喜歡調 ...

我依家也是微微趷起少少就最滿意最啱心水

評分

1

查看全部評分

回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-5 08:36:25 | 顯示全部樓層
percyleo 發表於 2026-2-4 17:14
我依家也是微微趷起少少就最滿意最啱心水

回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-5 12:07:06 | 顯示全部樓層
percyleo 發表於 2026-2-4 17:11
槍槍,想請教你!唱頭左右平衡聲音取向又會如何?

左右平衡係硬指標. 一定要SET得好.

用電子顯微鏡慢慢睇啦

評分

1

查看全部評分

回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-5 12:43:08 | 顯示全部樓層
racewong 發表於 2026-2-5 12:07
左右平衡係硬指標. 一定要SET得好.

用電子顯微鏡慢慢睇啦

用呢舊嘢咪得囉。🐭😪
20241017_193248.jpg

評分

5

查看全部評分

回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-5 13:32:25 | 顯示全部樓層
jerrytck 發表於 2026-2-5 12:43
用呢舊嘢咪得囉。🐭😪

依舊野都唔平喎
回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-5 15:52:54 | 顯示全部樓層
racewong 發表於 2026-2-5 13:32
依舊野都唔平喎

我特價買,唔貴。🐭😯

評分

1

查看全部評分

回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-5 15:54:59 | 顯示全部樓層
要Test LP一起使用。🐭🤫
回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-5 17:44:14 | 顯示全部樓層
jerrytck 發表於 2026-2-5 15:54
要Test LP一起使用。🐭🤫

如果黑膠初哥, 我都係建議用EDISON果隻ANALOG MAGIC, 需然係貴D. 但真係好準.

評分

2

查看全部評分

回復

使用道具 舉報

發表於 2026-2-5 18:26:12 | 顯示全部樓層
racewong 發表於 2026-2-5 17:44
如果黑膠初哥, 我都係建議用EDISON果隻ANALOG MAGIC, 需然係貴D. 但真係好準.

🐭😯👍🏻👍🏻👍🏻
回復

使用道具 舉報

您需要登錄後才可以回帖 登錄 | 新用戶註冊

本版積分規則

Archiver|小黑屋|聯絡我們|刊登廣告|Hiendy.com 影音俱樂部 一個屬於音響愛好者的家

GMT+8, 2026-6-24 04:22 , Processed in 0.057705 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X3.5

© 2001-2024 Discuz! Team.

快速回復 返回頂部 返回列表