找回密碼
 新用戶註冊
搜索
熱搜: hifi av 音樂
查看: 975|回復: 0

[黑膠系統] 黑膠入門佳選 TEAC TN-400BT-X

[複製鏈接]
發表於 2026-2-23 23:34:32 | 顯示全部樓層 |閱讀模式
IMG_4789.jpeg

之前一直都好想買隻入門級唱盤擺喺耳機系統果邊用。早前去廣州音響展,大昌嘅代表話 TEAC 嘅入門級唱盤 TN-400BT-X 有全新湖水綠顏色,問我有冇興趣試吓,即刻應承咗,因為好多新手入門都會揀依個價位嘅唱盤,而依款之前亦有好多人推薦過,我真心想試吓究竟佢係咪好選擇呢?

IMG_4956.jpeg

TN-400BT-X 雖然攞上手並唔太重,但用料以入門級唱盤嚟講算係足秤。首先佢用上電子控速及高扭力摩打,以皮帶驅動鋁合金轉盤,配合精確切割嘅不銹鋼中軸及黃銅軸承,可減少摩擦力,令佢轉速更穩定。其唱臂雖然冇好似高階款咁使用 SAEC 唱臂,但仍然係用心之作。使用 S 型靜態平衡設計,加上用重鎚調整唱重及旋扭式反偏壓(Anti-skating)調節,可以作出更準確嘅調整,令唱頭發揮更佳音質。唱頭殼使用標準 SME 式設計,更換唱頭更方便。

tn-400bt-x_main.jpg

TN-400BT-X 原版使用胡桃木貼面,配合 MDF 盤身及橡膠四點式腳墊,以入門級唱盤嚟講頗為堅固。而湖水綠配色版就改用光面機身,望落就更有時尚感。做工上我覺得都十分細膩,睇返個盒原來佢係台灣製造。而佢跟機嘅MM 唱頭係 Audio-Technica AT95E,以入門級唱頭嚟講都唔差,起碼係用橢圓針,提供比圓針更好嘅循跡能力及高頻延伸。

IMG_5196.jpeg

作為入門級唱盤,內置唱頭放大器十分常見,TN-400BT-X 亦唔例外,內置使用 JRC NJM8080 運算放大器(OP-AMP)嘅 MM 唱頭放大器,更支援 aptX Adaptive 藍牙發射器,連接藍牙喇叭或耳機,雖然我都係建議儘量駁線聽會比較好聲,但如果夜晚想駁耳機靜靜哋聽,我覺得依個都係十分方便嘅選項。

vinyl_starter_pack.jpeg

即使 TN-400BT-X 係入門級唱盤,但調較上都唔可以馬虎。我調較依隻盤嘅工具,全部都係喺淘寶買,總成本大概一百蚊人仔,建議每個新手都可以買返套先。當中包括針壓計、Azimuth 尺、水平珠、唱片掃及唱針掃。放置唱盤後,首先用水平珠睇吓係咪水平,如果唔係就扭腳座作微調。然後跟返說明書,安裝唱頭殼、重鎚及將唱臂調整到「浮起」嘅狀態。AT95E 嘅建議唱重係 2g,將唱重扭到 "2" 嘅位置後,將唱針落喺針壓計上檢查係咪 2g,唔啱就微調重鎚位置。之後就放塊冇用嘅黑膠上去轉盤,將 Azimuth 尺放喺上面,將唱針落喺中間四方格位置,喺 Azimuth 尺正面單眼觀察唱頭殼係咪同啲線水平,如果唔係就輕微扭鬆唱頭殼,調整方向後揸住唱頭殼扭緊,記得扭唱頭殼時必須起咗針先。唱片掃係喺播碟前向外輕掃碟面,帶走碟面塵埃,而唱針掃就係每播完一面唱片後,從後到前輕掃唱針兩三吓,清除針尖污垢。

IMG_4957.jpeg IMG_4962.jpeg IMG_5136.jpeg

隻 TN-400BT-X 擺喺耳機系統上,用內置唱放開聲,即使增益唔算好大,但就算用上 Sennheiser HD800 + Ferrum OOR 依套細節刻畫能力極強嘅組合,喺正常聆聽音量下都聽唔到底噪,係音量要扭大啲。我揀咗 Blue Jeans Cable LC-2(Belden 代工)RCA 線連接 OOR,音質真心比預期中好,首先佢嘅聲音比預期中平衡、乾淨,並冇因為係「送俾你」而將貨就價。聽 Lincoln Mayorga & Distinguished Colleagues - Volume III 依隻「喇叭花」Sheffield Lab 嘅早期直刻碟,聲音十分開揚,各種樂器嘅質感雖然稱唔上係相當立體,但仍然係可以分得開,有啲層次感,甚至仲聽到少少空氣感,咁嘅價錢,我覺得好超值。

IMG_5135.jpeg

TN-400BT-X 作為入門級唱盤,音質上當然不能挑剔太多,例如輕微嘅內圈失真就無可避免(依個係 AT95E 嘅通病),但我仍然搵到好多地方係真心幾欣賞。首先係佢有電子控速,令佢嘅轉速好穩定,而且調較速度亦十分方便。我聽咗好多隻已經聽到熟嘅碟,聲音係非常穩定,亦都冇因為太快或太慢而令聲音走 key。雖然我冇精密儀器檢測轉速,但起碼聽落去冇問題。

IMG_4990.jpeg

手上有隻 Nagaoka MP-200 唱頭擺喺度冇用,又有個 Technics 唱頭殼可以用,所以就裝咗落 TN-400BT-X 度聽吓,沿用佢嘅內置唱放,都可以聽到改善相當明顯。MP-200 最吸引我嘅地方,係佢嘅聲音以 MM 頭嚟講相當細膩,而又清晰。喺 TN-400BT-X 嘅內置唱放上,依個特色仍然可以清楚地呈現出嚟,而且聲音嘅細節亦明顯多咗好多,係相當有感嘅升級。

IMG_5137.jpeg

雖然我一直覺得用藍牙聽黑膠係「邪魔外道」,但喺 TN-400BT-X 度駁 Sennheiser Momentum 4 藍牙耳筒,效果又可以接受喎。聲音細節我會覺得係比有線連接少啲,但仍然可以呈現到柔和而飽滿嘅「模擬感」,相信同 aptX Adaptive 支援最高 24bit/96kHz 高清格式有關。而佢嘅發射能力亦唔錯,就算我行去隔住牆嘅另一間房,都無斷線。

IMG_4862.jpeg

之後我攞咗隻盤返去發燒房,聽吓駁喇叭嘅表現。喺機背關閉佢內置嘅唱放,改用我用開嘅 Aurorasound VIDA Prima,先用原裝嘅 RCA 線及 AT95E 唱頭聽聽效果,播流行曲其實已經唔錯,活潑有力,當然講高低延伸同我用開嘅 Hana ML 唱頭 + Technics SL-1200GR 唱盤就冇得比,考慮到 TN-400BT-X 價錢只係我本身套黑膠系統嘅零頭,咁的話已經係高水準表現。

IMG_4864.jpeg

但聽多幾隻碟,我發現高頻好似有啲昏暗,我就估計係原裝 RCA 線電容值太高。對 MM 唱頭而言,如果從唱盤連接去唱放嘅接線電容值太高,就會令高頻變暗。所以我換咗本身用喺 SL-1200GR 嘅 Van Den Hul 「雲吞河」D – 501 Silver Hybrid 信號線上去(依條線嘅價錢同隻盤幾乎一樣),雖然依個係好唔合理嘅組合,但聲音可以用「一天光晒」嚟形容。高頻延伸出返晒嚟,雖然講細節拾取能力仍然同 Hana ML 有一段距離,但起碼高、中、低音都可以平均地還原到先。

將唱頭換做 MP-200 再聽,聲音明顯比用內置唱放更開揚,三頻亦更平均,令佢聽古典嘅效果明顯比 AT95E 唱頭好好多,同時亦証明隻盤設計良好,就算係入門級產品都可以有升級空間之餘,仲可以聽得出升級後嘅分別。

IMG_5165.jpeg IMG_5197.jpeg

至於係其他「補品」又聽唔聽到分別呢?我試咗將手頭上一隻唔太貴嘅 12V 線性火牛替換原裝嘅開關式火牛,改善雖然冇換唱頭咁大,但都係聽得出,尤其係用其內置唱放時,聲音細節更多、聲底更乾淨、清晰。而更換原裝嘅羊毛唱片墊做 fo.Q RS-912 唱片墊亦一聽就聽到改善,甚至我覺得分別會比更換火牛更明顯,同樣係令聲底更乾淨,但換唱片墊會多份通透感。不過有啲「補品」TN-400BT-X 係會「虛不受補」,例如 SAEC SRS-9 唱片壓,雖然佢已經係比較輕身嘅唱片壓,但放咗落去,聽落聲音都係會少咗份「靈動感」,如果係放淘寶賣幾十蚊,大概 400-500g 嘅唱片壓,聲音更會死氣沉沉。對於依種入門級唱盤,我都係會建議唔好用唱片壓。

試 TN-400BT-X 真心好開心,因為過程就好似將我初玩黑膠時嘅經驗重新體驗一次,一路感受慢慢升級嘅過程,亦能從中發掘到佢嘅升級潛力深厚。就算係出廠狀態時嘅聲音表現,以其街價嚟講已經交足貨。如果升級埋唱頭或其他配件,亦都有充足發揮空間,令佢足以成為我心中最出色嘅入門級唱盤之一。

評分

7

查看全部評分

您需要登錄後才可以回帖 登錄 | 新用戶註冊

本版積分規則

Archiver|小黑屋|聯絡我們|刊登廣告|Hiendy.com 影音俱樂部 一個屬於音響愛好者的家

GMT+8, 2026-6-26 18:44 , Processed in 0.028512 second(s), 20 queries .

Powered by Discuz! X3.5

© 2001-2024 Discuz! Team.

快速回復 返回頂部 返回列表